dilluns, 22 de febrer del 2010

ÀLBUM IL·LUSTRAT: LECTURA DE LA IMATGE - VIES DE COMUNICACIÓ

La setmana passada vaig anar a un taller sobre àlbums il.lustrats que explicava la Sonia del Pati de Llibres (Sant Cugat - Barcelona). Vaig aprendre molt.
Copio un trosset del que vaig aprendre.

Les vies de comunicació que té l'il. lustrador amb el lector es fonamenten en:

Arnal Ballester:
  • Realisme (Rosa Blanca, de Roberto Innocenti. Ed.Lóguez)
  • Sensibilitat (Vamos a cazar un oso, de Helen Oxenbury. Ed. Ekaré)
  • Humor (El topo que quería saber quien ... de Wolf Erlbruch. Ed. Alfaguara)
  • Joc (This is London, de Miroslav Sasek. Ed. Tate)
  • Tècnica (El llibre de les m'Alícies, de Miguel Calatayud. Ed. Kalandraka)


Teresa Durán:
  • Objectiva o documental (Un dia un gos, de Gabrielle Vicent. Ed. Zendrera)
  • Subjetiva o introspectiva (Voces en el parque, de Anthony Browne. Ed. Fondo de Cultura)
  • Empatia afectiva (Fins al vespre, de Jeane Ashbé. Ed. Joventut)
  • Empatia enginyosa (Siete ratones ciegos, de Ed Young. Ed. Ekaré)
  • Via senyalèctica (Hasta el infinito, de Kveta Pakovska. Ed. Factoría K)
  • A través de la recerca semiològica (No tinc paraules, d'Arnal Ballester. Ed. Mediavaca)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada